Oprogramowanie Communication Assistant - pakiet aplikacji zwiększających efektywność pracy
Opracowany przez Panasonic, dla zapewnienia poprawy wydajności, pakiet oprogramowania Communication Assistant jest wyjątkowo intuicyjną aplikacją działającą na komputerach PC, integrującą rozbudowane funkcje łączności telefonicznej z obsługą typu "wybierz i kliknij" (ang.
point and click). Łączy on w sobie wizualizację operacji na ekranie, dyspozycyjność, integrację z Microsoft Outlook oraz popularnymi narzędziami biurowymi typu CRM wykorzystującymi TAPI, a także różnorodnymi narzędziami pracy zespołowej, co dla użytkowników telefonii biznesowej oznacza uproszczenie i poprawę jakości komunikacji w czasie rzeczywistym.
Zaprojektowane pod kątem łatwej instalacji i konserwacji - Communication Assistant może być wdrażany bez konieczności posiadania jakiegokolwiek dodatkowego serwera - co czyni go idealnym rozwiązaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw dysponujących ograniczonymi możliwościami działów IT.
Aplikacja Communication Assistant w połączeniu z platformą telekomunikacyjną KX-NCP oraz serią cyfrowych central Pure-IP KX-TDE umożliwia przedsiębiorstwom zaimplementowanie kompleksowej komunikacji - zwiększając wydajność ich biznesu.
Communication Assistant - Asystent Poczty Głosowej
Asystent Poczty Głosowej udostępnia zunifikowaną funkcjonalność poczty głosowej, umożliwiając użytkownikom dostęp i możliwość odtwarzania, w odpowiadającej im kolejności, wszelkich pozostawionych dla nich wiadomości głosowych.
Przedsiębiorstwa korzystające z opcjonalnego zaawansowanego rozwiązania poczty głosowej -
systemu KX-TVM - mogą za pomocą Asystenta Poczty Głosowe umożliwić użytkownikom aplikacji Communication Assistant wizualne zarządzanie ich wiadomościami głosowymi. Asystent Poczty Głosowej może być uruchamiany bezpośrednio z poziomu aplikacji Communication Assistant za pośrednictwem ikony wiadomości. Korzystając z Asystenta Poczty Głosowej, użytkownik jest między innymi w stanie:
- Wizualnie przeglądać swoje wiadomości głosowe w postaci listy,
- Przeskakiwać do przodu lub do tyłu przez 4-sekundowe fragmenty wiadomości,
- Zmieniać szybkość odtwarzania wiadomości,
- Wstrzymywać i wznawiać odtwarzanie wiadomości,
- Usuwać wiadomości,
- Zmieniać ustawienia skrzynki pocztowej,
- Eksportować wiadomości do komputera PC (w postaci plików .wav),
- Przesyłać wiadomości za pośrednictwem poczty e-mail,
- Oddzwaniać do osoby, która zostawiła wiadomość.
Telefon programowy dla aplikacji Communication Assistant
Moduł
telefonu programowego Panasonic IP KX-NCS8100, zawarty w stworzonym przez Panasonic oprogramowaniu Communication Asistant, umożliwia mobilnym pracownikom, handlowcom, personelowi pomocniczemu oraz każdemu innemu użytkownikowi intensywnie korzystającemu z komputera, korzystanie z funkcji telefonu IP. Dzięki niemu mogą w dowolnym miejscu i o dowolnej porze uzyskać dostęp do funkcji kompleksowej komunikacji. W celu uzyskania możliwości korzystania z telefonu programowego IP, użytkownik potrzebuje po prostu podłączyć się do korporacyjnej sieci IP za pośrednictwem bezpiecznie zarządzanego łącza szerokopasmowego. Wszyscy pracownicy mogą być centralnie podłączeni do korporacyjnej platformy telekomunikacyjnej KX-NCP oraz serią cyfrowych central Pure-IP KX-TDE - co zapewnia zwiększoną wydajność pracy biurowej, opartą na wysoko efektywnej kosztowo komunikacji VoIP.
Integracja z aplikacją Microsoft Outlook
Asystent komunikacji w niezauważalny sposób integruje się z programem Microsoft Outlook, umożliwiając użytkownikom wygodne dzwonienie pod numery telefoniczne pobierane z kontaktów oraz otrzymywanie powiadomień o połączeniach przychodzących, w postaci pojawiających się okienek z komunikatami.
Konsola PC
Oprogramowanie Konsola PC stanowi wsparcie dla operatorów firmowego systemu telefonicznego jako użyteczne narzędzie usprawniające efektywność obsługi połączeń, oraz jakość obsługi klienta. Konsola PC wyświetla informacje dotyczące dzwoniącego na ekranie komputera, jeszcze zanim operator odbierze połączenie. Ułatwia mu to określanie priorytetu obsługi każdego połączenia, dzięki czemu ważni klienci nigdy nie muszą długo czekać. Operatorzy mogą szybko sprawdzić, które linie wewnętrzne są zajęte, a które wolne i przekazać na nie oczekujące połączenia. Mogą również uzyskać dostęp do rozbudowanych funkcji, za pomocą prostych operacji typu "przeciągnij i puść" (ang.
drag-and-drop) oraz "wskaż i kliknij" (ang.
point-and-click).
Integracja z aplikacjami biznesowymi
Serwer telekomunikacyjny KX-NCP oraz seria cyfrowych central Pure-IP KX-TDE, obsługują funkcje integracji telefonii z komputerem (CTI) (ang.
Computer Telephony Integration), umożliwiając synchroniczną współpracę urządzeń telefonicznych i komputerów w celu uzyskania wartościowych narzędzi użytkowych działających na komputerach PC.
System wspiera opartą na technologii IP integrację CTI za pośrednictwem dwóch uznanych standardów przemysłowych:
1. Interfejsu programowania aplikacji telefonicznych (ang.
Telephony Application Programming Interface - TAPI), oraz
2. Komputerowego wsparcia dla aplikacji telekomunikacyjnych (ang.
Computer Supported Telecommunications
Applications - CSTA).
Wykorzystując interfejsy TAPI oraz CSTA, dla zwiększenia potencjału komunikacji biznesowej, przedsiębiorstwa mogą wdrożyć dostępne na rynku wiodące aplikacje innych firm, w celu uzyskania zestawu aplikacji pokrywających wszystkie wymagania danego rodzaju działalności.
Główne zalety aplikacji Communication Assistant
- nie wymaga zewnętrznego serwera,
- dostępna w języku polskim (oraz w 13 innych językach),
- prosty i intuicyjny graficzny interfejs użytkownika,
- łatwa konfiguracja i dostosowanie do indywidualnych wymagań,
- szybka informacja o dostępności współpracowników,
- wyświetlanie statusu obecności i dostępności użytkowników,
- bogata personalizacja informacji o użytkownikach dostępnych na liście kontaktów,
- historia połączeń przychodzących, wychodzących i nieodebranych,
- możliwość prowadzenia czat'u,
- możliwość stworzenia własnych notatek dla prowadzonych połączeń,
- zaawansowana integracja z poczta głosową (Panasonic KX-TVM50 i KX-TVM200),
- integracja z korporacyjnym dostępem do usług katalogowych (LDAP),
- integracja z aplikacją Microsoft Outlook i aplikacjami CRM,
- tworzenie wideokonferencji z funkcją nagrywania,
- integracja z kamerami IP firmy Panasonic,
- integracja z domofonami firmy Panasonic.
Oprogramowanie Communication Assistant może być wykorzystane zarówno przy pomocy zewnętrznego serwera jak i poprzez wbudowaną funkcjonalność platformy telekomunikacyjnej. Dzięki temu, rozwiązanie może służyć zarówno małym jak i średnim firmom, udostępniając odpowiednią funkcjonalność do potrzeb każdego przedsiębiorstwa.
W zależności od potrzeb oraz wymaganych funkcjonalności, oprogramowanie jest dostępne w czterech trybach:
Communication Assistant Basic-Express
Telefonia typu "wskaż i kliknij", z obsługą integracji Microsoft Outlook. Idealna dla użytkownika, który potrzebuje zaawansowanego i zintegrowanego oprogramowania ułatwiającego komunikację w biurze.
Communication Assistant Pro
Intuicyjna telefonia typu "wskaż i kliknij" - w pełni funkcjonalna z integracją MS Outlook oraz informacją o obecności w czasie rzeczywistym. Idealna dla profesjonalistów wymagających informacji o dostępności współpracowników w czasie rzeczywistym.
Communication Assistant Supervisor
Dla zarządzających, w celu ułatwienia monitorowania aktywności telefonicznej grup pracowników. Idealna dla liderów zespołów i menadżerów pracujących w działach
obsługi Klienta i niewielkich Call Center.
Dodatkowe cechy:
- Logowanie i wylogowanie członków z grupy ICD,
- Przysłuchiwanie się rozmową,
- Przełamanie zajętości,
- Przejęcie połączenia,
- Monitorowanie połączeń.
Communication Assistant Operator Console
Aplikacja przeznaczona dla osób odpowiedzialnych za nadzór połączeń telefonicznych w firmie, hotelach lub
Call Center. Prosta i wygodna funkcjonalność pozwalająca na sprawną obsługę wszystkich połączeń telefonicznych, z dostępem do listy zaparkowanych połączeń oraz monitoringiem zajętości linii miejskich.
Dodatkowe cechy:
- Logowanie i wylogowanie członków z grupy ICD,
- Elastyczna obsługa połączeń (ekran połączeń aktywnych),
- Lista połączeń zaparkowanych (ekran połączeń zaparkowanych),
- Możliwość zmiany ustawień dla aparatów wewnętrznych (między innymi blokada aparatu, budzenie, przekierowanie, itd.)
- Monitor zajętości linii miejskich (ekran grupy linii miejskich).
Integracja kamery sieciowej z Communication Assistant
Oprogramowanie Communication Assistant umożliwia integrację kamer sieciowych Panasonic, umożliwiając tym samym użytkownikom odbieranie połączeń domofonowych i otwieranie drzwi po sprawdzeniu obrazu z kamery sieciowej na ekranie komputera.
Wideokonferencje z nagrywaniem rozmów
Oprogramowanie Communication Assistant umożliwia również zestawienie wideokonferencji wraz z funkcjonalnością jej nagrania. Zaawansowane wideokonferenecje przyczyniają się do oszczędności czasu i pieniędzy na podróż.
Przykładowy schemat wykorzystania aplikacji Communication Assistant,
telefonu konferencyjnego KX-NT700 oraz kamery IP do zestawienia wideokonferencji:
Wsparcie dla środowiska Thin Client
Oprócz systemu Microsoft Windows, aplikacja Communication Assistant może być wykorzystywana w środowisku Thin Client. Oznacza to, że firmy mogą wdrożyć aplikację Communication Assistant, która wspierana jest przez Microsoft Terminal Services i Citrix XenApp.
Tabela porównawcza wersji aplikacji Communication Assistant
|
CA Basic-Express |
CA Pro |
CA Supervisor |
CA Operator Console |
Informacja o obecności (status użytkownika) |
TAK (Na żądanie, kliknij i pokaż) |
TAK (na bieżąco) |
TAK (na bieżąco) |
TAK (na bieżąco) |
Historia połączeń |
10 |
1024 |
1024 |
1024 |
Liczba kontaktów |
10 |
2000 |
2000 |
2000 |
Funkcja Czat |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
Integracja z pocztą głosową |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
Integracja z CRM poprzez pasek narzędziowy Microsoft Outlook |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
Integracja z korporacyjnym LDAP |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
Integracja z telefonem IP Panasonic SoftPhone KX-NCS8100 |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
Możliwość personalizacji przycisków funkcyjnych |
NIE |
TAK |
TAK |
TAK |
Elastyczna obsługa połączeń (Ekran połączeń aktywnych) |
NIE |
NIE |
NIE |
TAK |
Lista połączeń zaparkowanych (Ekran połączeń zaparkowanych) |
NIE |
NIE |
NIE |
TAK |
Monitor zajętości linii miejskich (Ekran grupy linii miejskich) |
NIE |
NIE |
NIE |
TAK |
Zdalna zmiana ustawień dla aparatów wewnętrznych |
NIE |
NIE |
NIE |
TAK |
Przysłuchiwanie się połączeniu telefonicznym |
NIE |
NIE |
TAK |
NIE |
Przejęcie połączenia |
NIE |
NIE |
TAK |
NIE |
Logowanie do grupy ICD |
NIE |
TAK |
TAK |
TAK |
Funkcje zarządcy grupy ICD (Zdalne logowanie / wylogowanie członków grupy ICD, Monitor połączeń) |
NIE |
NIE |
TAK |
NIE |
Funkcje sieciowe |
NIE |
TAK |
TAK |
TAK |
Maksymalna liczba użytkowników |
240 |
240 |
4 |
128 |
Licencje wbudowane w centrali (licencje darmowe) |
KX-NCP500
KX-NCP500X KX-NCP500V
KX-NCP1000 |
5 użytkowników (bez limitu czasowego) |
2 użytkowników (tryb testowy, 60 dniowy) |
- |
- |
KX-TDE100
KX-TDE200 |
10 użytkowników (bez limitu czasowego) |
4 użytkowników (tryb testowy, 60 dniowy) |
- |
- |
KX-TDE600 |
20 użytkowników (bez limitu czasowego) |
8 użytkowników (tryb testowy, 60 dniowy) |
- |
- |
KX-NS500 |
wszyscy użytkownicy (bez limitu czasowego) |
128 użytkowników (tryb testowy, 60 dniowy) |
1 użytkownik (tryb testowy, 60 dniowy) |
1 użytkownik (tryb testowy, 60 dniowy) |
KX-NS1000 |
wszyscy użytkownicy (bez limitu czasowego) |
128 użytkowników (tryb testowy, 60 dniowy) |
1 użytkownik (tryb testowy, 60 dniowy) |
1 użytkownik (tryb testowy, 60 dniowy) |
Licencje odpłatne (stanowiska) |
1 użytkownik |
KX-NCS2101 |
KX-NCS2201 |
KX-NCS2401 |
KX-NCS2301 |
5 użytkowników |
KX-NCS2105 |
KX-NCS2205 |
- |
- |
10 użytkowników |
KX-NCS2110 |
KX-NCS2210 |
- |
- |
40 użytkowników |
KX-NCS2140 |
KX-NCS2240 |
- |
- |
128 użytkowników |
KX-NCS2149 |
KX-NCS2249 |
- |
- |
Licencje odpłatne (funkcje sieciowe) |
1 użytkownik |
- |
KX-NCS2901 |
5 użytkowników |
- |
KX-NCS2905 |
10 użytkowników |
- |
KX-NCS2910 |
40 użytkowników |
- |
KX-NCS2940 |
128 użytkowników |
- |
KX-NCS2949 |
Pozostałe licencje |
ThinClient |
KX-NCS2010 |
CSTA Multiplexer |
KX-NCS2020 |